Barefoot jako životní styl

Barefoot jako životní styl

Lidské tělo je neuvěřitelně dokonalý systém, kde jedno navazuje na druhé a každá maličkost je důležitou součástí obřího soukolí. Mohli bychom jej přirovnat k hodinovému stroji, který sestavovali středověcí mistři, např. na pražském Staroměstském náměstí. Pokud by se v Orloji porouchal jediný zub ozubených kol, vše by se zadrhlo a hodiny by  se zastavily.

bosá chodidla v dešti

Tato paralela vůči lidskému tělu je zjevná od okamžiku, kdy si uvědomíte, jak důležité je úplně vše v našem těle, a nic není přebytečné. Jednou z těch velmi důmyslných mechanismů, jsou i naše chodidla.

Sestávají z celkem 26 kostí a drobných kůstek, svaloviny a z více, než stovkou vazů, a to vše obsluhuje nervový a cévní systém, který zabezpečuje výživu a pohyb. Chodidla jsou typická také tím, že je na nich mnohem větší počet potních žláz, než na mnoha jiných tělesných částech. A právě tvorba potu na chodidlech je důležitá pro chůzi naboso, aby pohyb na přírodním terénu nepodkluzoval.

bosonohá žena

Chůze naboso je člověku přirozená odnepaměti a původně jaksi nebylo plánováno, že budeme celý život, nebo alespoň jeho větší část, chodit v pevné obuvi. Původně byla také obuv velmi měkká a poddajná, čímž nebránila chodidlu v jeho přirozeném ohybu, ale dnes jsou uzavřené nohy v polobotkách a teniskách zdrojem problémů.

Životní styl barefoot

Bosonohá chůze se dnes začíná stávat i životní filosofií. Mnoho lidí si uvědomuje, jak dobře jim dělá chodit bosky v přírodě, anebo alespoň nahradit stávající obuv vhodnější alternativou – barefoot obuví. Ta svým způsobem připomíná středověké či starověké lehké sandály. A jaké výhody má chození naboso?

  • Brání se vzniku ploché nohy, podporuje se tvorba hluboké podélné a příčné klenby chodidla.
  • Našlapování na špičku navrací držení těla do původní varianty (od přírody), která je zdravější.
  • Stiskem reflexních bodů na chodidle stimulujeme vnitřní orgány k lepší činnosti a regeneraci.