Jak si zvyknout na noční směny

Jak si zvyknout na noční směny

Noční směny se bohužel týkají spousty z nás. Pracovníci v továrnách, nemocnicích, příslušníci záchranných služeb, příslušníci policie a další profese, se jim bohužel nevyhnou. Jsou lidé, co si na ně zvyknou během pár dnů a nemají s nimi problém, ale pro velkou část lidí jsou nepřirozené a tělo si na ně nenavykne ani po dlouhé době. Navíc většina z nás nemá jen noční směny, ale střídají se ranní, odpolední a noční, popřípadě denní a noční směny. A tělo v tom má guláš.

žaluzie

  1. Strava

Jídlo je zásadní součástí našeho dne. Většinou máme vydatnou snídani, oběd a lehčí večeři. V případě noční služby je dobré tento rytmus otočit. Večeři před prací si dát vydatnější a ráno spíše lehčí pokrm před spaním. Stejně tak v noci nezapomeňte na jídlo, které vás zasytí a pomůže vám při práci. Nezapomeňte na dostatek živin a energie, kterou v práci potřebujete.

  1. Pravidelnost

Pokud se vám směny střídají, pak to není zase tak jednoduché udržet pravidelnost v denním rytmu. Snažte se aspoň o nějakou malou pravidelnost, která se bude držet těch dnů, kdy máte noční, denní či odpolední směnu. Může to být rituál kávy k snídani, ranní procházka po práci před spaním nebo v podstatě cokoli, co vám bude vyhovovat a vašemu tělu dá najevo, že je zrovna ten den, kdy budete v noci vzhůru.

roleta

  1. Spánek

I po noční směně potřebujete kvalitní spánek, který vás udrží naživu. Pokud vám do oken svítí slunce, pak je ideální mít kvalitní žaluzie, nebo ještě lépe roletu. Skvělé jsou třeba rolety den a noc https://www.mk-rolety.cz/latkove-rolety/den-a-noc/. Clonění slunce je důležité pro kvalitní spánek, stejně jako tichá místnost, což může být problém, pokud nejste doma sami. Snažte se tedy najít si místo na spaní, kde bude co největší klid. Po poslední noční v řadě si dejte pozor ať neprospíte celou noc, ať usnete večer.